Консультациялық пункт - КГКП "Ясли сад №136" http://136.almatybala.kz/ ru Консультациялық пункт - КГКП "Ясли сад №136" DataLife Engine 👨‍👩‍👧‍👦 АТА-АНАҒА КЕҢЕС: Балаңызды мектепке қалай дайындайсыз? http://136.almatybala.kz/main/616--ata-anaa-kees-balayzdy-mektepke-alaj-dajyndajsyz.html http://136.almatybala.kz/main/616--ata-anaa-kees-balayzdy-mektepke-alaj-dajyndajsyz.html   👨‍👩‍👧‍👦 АТА-АНАҒА КЕҢЕС: Балаңызды мектепке қалай дайындайсыз?
🧠 1. Психологиялық дайындық
    •    Баланың мектепке қызығушылығын ояту маңызды. Оны қорқытып емес, қызықтырып дайындаңыз.  
  •    Баламен мектеп, мұғалім, достар туралы оң көзқараспен сөйлесіңіз.  
  •    Күн тәртібіне біртіндеп тәртіп енгізіңіз: ерте тұру, уақытында ұйықтау, таңғы ас ішу, күнді жоспарлау.

 2. Өзін-өзі басқаруға үйретіңіз
    •    Балаңыз киіну, шешіну, сөмкесін жинау, қол жуу, дәретханаға бару секілді күнделікті дағдыларды өздігінен жасай алуы керек.
    •    Мектепте мұғалімге емес, өзіне сенуі үшін дербестікке үйрету маңызды.

🗣 3. Сөйлеу және тілдік дағдыларын дамытыңыз
    •    Бала өз ойын түсінікті жеткізе алуы керек. Ол үшін:   
 •    Бірге ертегі оқып, талқылаңыз. 
   •    Ашық сұрақтар қойыңыз: «Неге деп ойлайсың?», «Қалай болды?» т.б.   
 •    Сурет бойынша әңгіме құрату, сөздік қорын байыту маңызды.

📚 4. Танымдық дайындық

    •    1-сыныпқа барған бала: 
    •    10-ға дейін санап, салыстырып, топтастырып білуі керек.    
    •    Түстерді, геометриялық пішіндерді, маусым, күн тәртібі ұғымдарын білуі тиіс. 
    •    Жазуға емес, ойлау қабілеті мен зейінін дамытуға көбірек көңіл бөліңіз (жұмбақ, пазл, логикалық ойындар).

🤝 5. Әлеуметтік ортаға бейімделуі
    •    Бала құрдастарымен тіл табысып, кезек күтуді, ойыншықпен бөлісуді үйренуі керек. 
   •    Ересектердің сөзін тыңдау, ережені сақтауға дағдылану – мектепке бейімделудің кепілі.

🧴 6. Денсаулығына назар аударыңыз
    •    Медициналық тексерістен өту.    
    •    Физикалық дамуы, көру, есту, моторика – бәрі де маңызды.   
    •    Тұрақты дұрыс ұйқы, таза ауада серуен, дұрыс тамақтану – күш пен энергияның көзі.

💬 Қорытынды:
Мектепке дайындық – бұл жаза білу немесе оқи алу емес, өмірге дайын болу.
Сабырмен, сүйіспеншілікпен және қолдау арқылы балаңыздың табысты бастамасына жол ашасыз.

                                     ✅ «Баланы мектепке дайындау – оны өмірге дайындау» екенін ұмытпаңыз!
                                                                                                       Әдіскер: Асан Гүлмира Асанқызы.
]]>
  👨‍👩‍👧‍👦 АТА-АНАҒА КЕҢЕС: Балаңызды мектепке қалай дайындайсыз?
🧠 1. Психологиялық дайындық
    •    Баланың мектепке қызығушылығын ояту маңызды. Оны қорқытып емес, қызықтырып дайындаңыз.  
  •    Баламен мектеп, мұғалім, достар туралы оң көзқараспен сөйлесіңіз.  
  •    Күн тәртібіне біртіндеп тәртіп енгізіңіз: ерте тұру, уақытында ұйықтау, таңғы ас ішу, күнді жоспарлау.

 2. Өзін-өзі басқаруға үйретіңіз
    •    Балаңыз киіну, шешіну, сөмкесін жинау, қол жуу, дәретханаға бару секілді күнделікті дағдыларды өздігінен жасай алуы керек.
    •    Мектепте мұғалімге емес, өзіне сенуі үшін дербестікке үйрету маңызды.

🗣 3. Сөйлеу және тілдік дағдыларын дамытыңыз
    •    Бала өз ойын түсінікті жеткізе алуы керек. Ол үшін:   
 •    Бірге ертегі оқып, талқылаңыз. 
   •    Ашық сұрақтар қойыңыз: «Неге деп ойлайсың?», «Қалай болды?» т.б.   
 •    Сурет бойынша әңгіме құрату, сөздік қорын байыту маңызды.

📚 4. Танымдық дайындық

    •    1-сыныпқа барған бала: 
    •    10-ға дейін санап, салыстырып, топтастырып білуі керек.    
    •    Түстерді, геометриялық пішіндерді, маусым, күн тәртібі ұғымдарын білуі тиіс. 
    •    Жазуға емес, ойлау қабілеті мен зейінін дамытуға көбірек көңіл бөліңіз (жұмбақ, пазл, логикалық ойындар).

🤝 5. Әлеуметтік ортаға бейімделуі
    •    Бала құрдастарымен тіл табысып, кезек күтуді, ойыншықпен бөлісуді үйренуі керек. 
   •    Ересектердің сөзін тыңдау, ережені сақтауға дағдылану – мектепке бейімделудің кепілі.

🧴 6. Денсаулығына назар аударыңыз
    •    Медициналық тексерістен өту.    
    •    Физикалық дамуы, көру, есту, моторика – бәрі де маңызды.   
    •    Тұрақты дұрыс ұйқы, таза ауада серуен, дұрыс тамақтану – күш пен энергияның көзі.

💬 Қорытынды:
Мектепке дайындық – бұл жаза білу немесе оқи алу емес, өмірге дайын болу.
Сабырмен, сүйіспеншілікпен және қолдау арқылы балаңыздың табысты бастамасына жол ашасыз.

                                     ✅ «Баланы мектепке дайындау – оны өмірге дайындау» екенін ұмытпаңыз!
                                                                                                       Әдіскер: Асан Гүлмира Асанқызы.
]]>
admin1 Fri, 30 May 2025 11:30:51 +0600
Балалармен демалыс-бірге өткізілген уақыт,берік байланыс! http://136.almatybala.kz/main/605-balalarmen-demalys-brge-tkzlgen-uaytberk-bajlanys.html http://136.almatybala.kz/main/605-balalarmen-demalys-brge-tkzlgen-uaytberk-bajlanys.html



]]>




]]>
admin1 Wed, 07 May 2025 16:50:38 +0600
Ата - аналар кеңес: Ойын арқылы баланы оқыту және тәрбиелеу. http://136.almatybala.kz/main/604-ata-analar-kees-ojyn-aryly-balany-oytu-zhne-trbieleu.html http://136.almatybala.kz/main/604-ata-analar-kees-ojyn-aryly-balany-oytu-zhne-trbieleu.html
Ата - аналар кеңес: Ойын арқылы баланы оқыту және тәрбиелеу.Тақырыбы: Ойын арқылы баланы оқыту және тәрбиелеу.
Кеңестік педагог А. С. Макаренко «Баланың ойынға деген құмарлығы бар, сол құмарлықты қанағаттандыра білуіміз керек. Ойнау үшін тек қана уақытты бөліп қана қоймай, сонымен бірге баланың барлық өміріне ойынды бере және сіңіре білуіміз қажет. Оның барлық өмірі ойыннан тұрады» деген пікірін өз еңбектерінде атап өткен.

Ойын – балалар үшін күрделі әрекет, ол білімді, ақылды ұйымдастыруды қажет етеді. Ал білімді бала қайдан алады? Оған бала ойын арқылы өзі үйренеді, үлкендер де үйретуге тиіс. Ойынның өз мақсаты, жоспары, арнайы заттары, т.б. көптеген ерекшеліктері болады.
Ойын – балалардың негізгі іс – әрекетінің бір түрі. Ойын арқылы бала өмірден көптеген мәліметтер алады, өзінің психологиялық ерекшеліктерін қалыптастырады, яғни ойын арқылы бала білім алады. Бала зейіні қажет ететін, әдейілеп ұйымдастырылған ойындар оның ақылын, дүниетанымын кеңейтеді, мінез – құлқын, ерік – жігерін қалыптастырады. Аса ірі психологтардың айтуы бойынша, бала ойын үстінде қандай болса, өскенде еңбекте де сондай болады. Ойын – адамның өмір танымының алғашқы қадамы. Жас сәбидің өмірі, қоршаған ортаны танып, еңбекке қатынасы, психологиялық ерекшеліктері ойын үстінде қалыптасады. Балалар ойын барысында өздерін еркін сезінеді, ізденімпаздық, тапқырлық әрекеті (сезіну, қабылдау, ойлау, зейін қою, ерік арқылы байқалады.) Түрлі психологиялық сезім әрекетіне сүңгиді.Ойын үстінде бала бейнебір өмірдің өзіндегіндей қуаныш пен реніш сезімінде болады.
Балаға таңдалған білім баланың ақылына лайықтап, талабын шабыттандыратындай, ойын оятарлық іскерлігін дамытарлықтай, бастаған істің нәтижесіне жетуге тырысарлықтай нәрлі болуы керек.
Халық өзінің қоршаған дүниенің қыры мен сыры егжей-тегжейлі білуді баланың санасына ойын арқылы жастайынан сіңіре білуді көздеген. Ойын бала табиғатымен егіз. Өйткені бала ойынсыз өспек емес, жан-жақты дамымақ емес. Мектепалды даярлық тобында балаларға ойын арқылы оқу қызметінің  сапасын арттыруға толық мүмкіншілік бар.
Ойын арқылы бала түрлі логикалық жаттығуларды орындауға төселеді. 
Бұл жөнінде белгілі психолог – ғалым А.А. Люблинская «Зейін баланың белсенді әрекетінде туындап қана қоймай, олардың жақсы ұйымдастырылған іс – әрекетінде. Бәрінен бұрын олардың ой еңбегінде де қолдау табатынын айтады».
Мектеп жасына дейінгі баланы дамытатын, өсіретін, әрі тәрбиелейтін де негізгі іс – әрекет ойын. Ойын арқылы бала қоршаған ортамен, адаммен, олардың еңбегімен, қарым – қатынасымен танысады. Ойын арқылы олардың ой-өрісі дамиды. Ойын үстінде балалар әртүрлі рөлде жолдастарымен қарым – қатынас жасауға, ойын үстінде ойлана отырып жауап беруге, қиялдауға, елестетуге қабілеттері қалыптасады. 
Сөздік ойындары балалардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамытады. Ойыншықтарды пайдалана білуге үйренеді.
Арнайы ойын ұйымдастырылған оқу іс – әрекетінің мазмұнына қарай танымдық, дамытушы ойындарды, тапсырмаларды қолдану, балаларды заттарды бір – бірімен салыстыруға, оларды қасиетіне қарай ажыратуға және оны танып білуге үйретеді. Сөйтіп бала топтағы жасына сәйкес бағдарламалық міндетті меңгереді.
Ойын ұйымдастыруда балаларға жетекші бола отырып, ойнай білуге,ойын ережесін сақтауға, әрі оларды ойната отырып ойлануға бағыттайды, заттың атын немесе қасиетін есінде сақтап қалуға жол ашады, ойынға қызықтыра отырып зейінін, қиялын дамытады. Заттармен ойналатын ойындар: «Ғажайып қапшық», «Қай ағаштың жапырағы?» т.б.
Үстел үсті ойындарды ұйымдастыруда домино, лото, суреттер қолданады. Мысалы: «Суретті құрастыр», «Қандай затқа ұқсайды», «Бір сөзбен ата», 
«4-не артық?» т.б.
Ойындарды математикалық негіздері  оқу қызметінде пайдалану балалардың алған білімін күнделікті өмірімен ұштастыруға қолайлы. Ойын сабақтың мазмұнын байыта балалардың қиялдарын қозғап, зейіндерін кеңейте түседі. «Санамақ», «Он саусақ» өлеңдерін жаттатып, мазмұнын түсіндіру арқылы балалардың тілін ұстартып, логикалық ой – жүйелерін қалыптастыруға болады. Балалардың белсенділігін арттыра түсу мақсатында әрбір сабақты түрлендіріп өткізу орынды.
Ойындарды үнемі пайдалану арқылы балалардың ауызша есептеуге жаттығуына логикалық ой-жүйелерін жетілдіруге, түсінуге толық мүмкіншілік бар. Олардың қатарына халық ойындарын жатқызуға болады. Атап айтқанда, «Қай қолымда?», «Қанша тұяқ?», «Неше жапырақ?» т.б.
Ойын баланың алдынан өмірдің есігін ашып, оның шығармашылық қабілетін оятып, бүкіл өміріне ұштаса береді. Сонымен қатар, ойын – тынысы кең, ойдан-ойға жетелейтін қиялымен қанат бітіретін осындай ғажайып нәрсе ақыл-ой жетекшісі, денсаулық кепілі, өмір тынысы.
Балалардың ой-өрісін дамытатын «Санамақ» ойыны. Оның басты ерекшелігі баланың ойлау қабілетін жетілдіру. Атау ұйқастарын санау арқылы бала сан үйренеді, санға аты ұйқас заттарды танып біледі.
Бір дегенім – білеу,
Екі дегенім – егеу,
Үш дегенім – үкі,
Төрт дегенім – төсек, т.б.
Балалардың ой белсенділігін, саналы ойлана білуін дамыту, жетілдіру – тәрбиешінің негізі міндеті. Ойын баланың ойлау қабілеті мен сөздік қорын дамытуға, дағды мен шеберлікті меңгеруге, қиындықты жеңуге, төзімділікке баулиды.
Балалардың ойлау қабілетін дамытуға сөзжұмбақ, ребус, «Ұйқасын тап» ойындарының әсері мол. Мысалы, «Ұйқасын тап» ойыны арқылы баланың білсем деген ұтымы артып, қызығып, белсенділігі танылады.
1. Өзінше ноян,
Қорқақ кім? (қоян)
2. Тұмсығымен шымшып,
Құрт тереді … (шымшық)
3. Бата алмас түлкі,
Үсті тікен …. (кірпі)
4. Өңеші кең таңдайын,
Дәнге тосты … (комбайын)
Қазақтың ұлттық ойындарын қолдану. Мысалы, «Сақина салу», «Ақсүйек» т.б. Ребустар шешудің баланың ой ұшқырлығын дамытуға әсері мол. Баланы ұшқыр ойға, тапқырлыққа жетелейтін жұмбақтарды әр сабақ сайын жүйелі пайдалану керек. Сабақта балаларға жұмбақтарды жатқа айтқызудың өзі тілін жаттықтырады.
Қызығушылықты туғызу үшін ойын түрлерін пайдаланудың орны бөлек. Тиімді қолданылатын ойын түрлері тәрбиешінің түсіндіріп отырған материалын балалардың зор ынтамен тыңдап, берік меңгеруіне көмектеседі. Ойын – балалар әрекетінің негізгі түрі, сондықтан ол бала өмірінде тәрбие мен білім берудің шешуші шарты болып табылады. Бала өзін қоршаған ортаны, адамдар арасындағы қарым – қатынасты білуі мен сезінуі ойын негізінде жүзеге асады.
1. Ойынның мақсаты нақты қойылып, керекті көрнекіліктер мен материалдар күнілгері дайындалып, оңтайлы жерге қойылуы керек.
2. Ойынға кірісер алдында оның жүргізілу тәртібі балаларға әбден түсіндірілгені жөн.
Ойынға топтағы балалардың түгел қатысуын қамтамасыз ету керек.
Ойынның барысында тәрбиеші балалардың түгел қатысуын қадағалаумен қатар, олардың ойын үстінде шешім қабылдай білуіне, ойлана білуіне жетелеуі керек.
Ойын түрлерінің ұйымдастырылған тақырыбы мен мазмұнына неғұрлым сәйкес алынса оның танымдық, тәрбиелік маңызы да арта түседі. Оны тиімді пайдалану сабақтың әсерлігін, тартымдылығын күшейтеді, балалардың сабаққа ынтасы мен қызығушылығын арттырады.
Ғұлама ғалым ағартушы Ахмет Байтұрсынов: «Басқадан кем болмас үшін біз білімді, бай һам күшті болуымыз керек. Күшті болуға бірлік керек. Осы керектердің жолында жұмыс істеу керек» деген екен. Білім беру ісіндегі бүгінгі күннің өзекті мәселесі ел ертеңін ойлайтын білімді де, білікті зейінді де зерделі ұрпақ тәрбиелеу. Балаларды мейірімділікке, әділеттілікке, әдептілікке тәрбиелеу.


]]>

Ата - аналар кеңес: Ойын арқылы баланы оқыту және тәрбиелеу.Тақырыбы: Ойын арқылы баланы оқыту және тәрбиелеу.
Кеңестік педагог А. С. Макаренко «Баланың ойынға деген құмарлығы бар, сол құмарлықты қанағаттандыра білуіміз керек. Ойнау үшін тек қана уақытты бөліп қана қоймай, сонымен бірге баланың барлық өміріне ойынды бере және сіңіре білуіміз қажет. Оның барлық өмірі ойыннан тұрады» деген пікірін өз еңбектерінде атап өткен.

Ойын – балалар үшін күрделі әрекет, ол білімді, ақылды ұйымдастыруды қажет етеді. Ал білімді бала қайдан алады? Оған бала ойын арқылы өзі үйренеді, үлкендер де үйретуге тиіс. Ойынның өз мақсаты, жоспары, арнайы заттары, т.б. көптеген ерекшеліктері болады.
Ойын – балалардың негізгі іс – әрекетінің бір түрі. Ойын арқылы бала өмірден көптеген мәліметтер алады, өзінің психологиялық ерекшеліктерін қалыптастырады, яғни ойын арқылы бала білім алады. Бала зейіні қажет ететін, әдейілеп ұйымдастырылған ойындар оның ақылын, дүниетанымын кеңейтеді, мінез – құлқын, ерік – жігерін қалыптастырады. Аса ірі психологтардың айтуы бойынша, бала ойын үстінде қандай болса, өскенде еңбекте де сондай болады. Ойын – адамның өмір танымының алғашқы қадамы. Жас сәбидің өмірі, қоршаған ортаны танып, еңбекке қатынасы, психологиялық ерекшеліктері ойын үстінде қалыптасады. Балалар ойын барысында өздерін еркін сезінеді, ізденімпаздық, тапқырлық әрекеті (сезіну, қабылдау, ойлау, зейін қою, ерік арқылы байқалады.) Түрлі психологиялық сезім әрекетіне сүңгиді.Ойын үстінде бала бейнебір өмірдің өзіндегіндей қуаныш пен реніш сезімінде болады.
Балаға таңдалған білім баланың ақылына лайықтап, талабын шабыттандыратындай, ойын оятарлық іскерлігін дамытарлықтай, бастаған істің нәтижесіне жетуге тырысарлықтай нәрлі болуы керек.
Халық өзінің қоршаған дүниенің қыры мен сыры егжей-тегжейлі білуді баланың санасына ойын арқылы жастайынан сіңіре білуді көздеген. Ойын бала табиғатымен егіз. Өйткені бала ойынсыз өспек емес, жан-жақты дамымақ емес. Мектепалды даярлық тобында балаларға ойын арқылы оқу қызметінің  сапасын арттыруға толық мүмкіншілік бар.
Ойын арқылы бала түрлі логикалық жаттығуларды орындауға төселеді. 
Бұл жөнінде белгілі психолог – ғалым А.А. Люблинская «Зейін баланың белсенді әрекетінде туындап қана қоймай, олардың жақсы ұйымдастырылған іс – әрекетінде. Бәрінен бұрын олардың ой еңбегінде де қолдау табатынын айтады».
Мектеп жасына дейінгі баланы дамытатын, өсіретін, әрі тәрбиелейтін де негізгі іс – әрекет ойын. Ойын арқылы бала қоршаған ортамен, адаммен, олардың еңбегімен, қарым – қатынасымен танысады. Ойын арқылы олардың ой-өрісі дамиды. Ойын үстінде балалар әртүрлі рөлде жолдастарымен қарым – қатынас жасауға, ойын үстінде ойлана отырып жауап беруге, қиялдауға, елестетуге қабілеттері қалыптасады. 
Сөздік ойындары балалардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамытады. Ойыншықтарды пайдалана білуге үйренеді.
Арнайы ойын ұйымдастырылған оқу іс – әрекетінің мазмұнына қарай танымдық, дамытушы ойындарды, тапсырмаларды қолдану, балаларды заттарды бір – бірімен салыстыруға, оларды қасиетіне қарай ажыратуға және оны танып білуге үйретеді. Сөйтіп бала топтағы жасына сәйкес бағдарламалық міндетті меңгереді.
Ойын ұйымдастыруда балаларға жетекші бола отырып, ойнай білуге,ойын ережесін сақтауға, әрі оларды ойната отырып ойлануға бағыттайды, заттың атын немесе қасиетін есінде сақтап қалуға жол ашады, ойынға қызықтыра отырып зейінін, қиялын дамытады. Заттармен ойналатын ойындар: «Ғажайып қапшық», «Қай ағаштың жапырағы?» т.б.
Үстел үсті ойындарды ұйымдастыруда домино, лото, суреттер қолданады. Мысалы: «Суретті құрастыр», «Қандай затқа ұқсайды», «Бір сөзбен ата», 
«4-не артық?» т.б.
Ойындарды математикалық негіздері  оқу қызметінде пайдалану балалардың алған білімін күнделікті өмірімен ұштастыруға қолайлы. Ойын сабақтың мазмұнын байыта балалардың қиялдарын қозғап, зейіндерін кеңейте түседі. «Санамақ», «Он саусақ» өлеңдерін жаттатып, мазмұнын түсіндіру арқылы балалардың тілін ұстартып, логикалық ой – жүйелерін қалыптастыруға болады. Балалардың белсенділігін арттыра түсу мақсатында әрбір сабақты түрлендіріп өткізу орынды.
Ойындарды үнемі пайдалану арқылы балалардың ауызша есептеуге жаттығуына логикалық ой-жүйелерін жетілдіруге, түсінуге толық мүмкіншілік бар. Олардың қатарына халық ойындарын жатқызуға болады. Атап айтқанда, «Қай қолымда?», «Қанша тұяқ?», «Неше жапырақ?» т.б.
Ойын баланың алдынан өмірдің есігін ашып, оның шығармашылық қабілетін оятып, бүкіл өміріне ұштаса береді. Сонымен қатар, ойын – тынысы кең, ойдан-ойға жетелейтін қиялымен қанат бітіретін осындай ғажайып нәрсе ақыл-ой жетекшісі, денсаулық кепілі, өмір тынысы.
Балалардың ой-өрісін дамытатын «Санамақ» ойыны. Оның басты ерекшелігі баланың ойлау қабілетін жетілдіру. Атау ұйқастарын санау арқылы бала сан үйренеді, санға аты ұйқас заттарды танып біледі.
Бір дегенім – білеу,
Екі дегенім – егеу,
Үш дегенім – үкі,
Төрт дегенім – төсек, т.б.
Балалардың ой белсенділігін, саналы ойлана білуін дамыту, жетілдіру – тәрбиешінің негізі міндеті. Ойын баланың ойлау қабілеті мен сөздік қорын дамытуға, дағды мен шеберлікті меңгеруге, қиындықты жеңуге, төзімділікке баулиды.
Балалардың ойлау қабілетін дамытуға сөзжұмбақ, ребус, «Ұйқасын тап» ойындарының әсері мол. Мысалы, «Ұйқасын тап» ойыны арқылы баланың білсем деген ұтымы артып, қызығып, белсенділігі танылады.
1. Өзінше ноян,
Қорқақ кім? (қоян)
2. Тұмсығымен шымшып,
Құрт тереді … (шымшық)
3. Бата алмас түлкі,
Үсті тікен …. (кірпі)
4. Өңеші кең таңдайын,
Дәнге тосты … (комбайын)
Қазақтың ұлттық ойындарын қолдану. Мысалы, «Сақина салу», «Ақсүйек» т.б. Ребустар шешудің баланың ой ұшқырлығын дамытуға әсері мол. Баланы ұшқыр ойға, тапқырлыққа жетелейтін жұмбақтарды әр сабақ сайын жүйелі пайдалану керек. Сабақта балаларға жұмбақтарды жатқа айтқызудың өзі тілін жаттықтырады.
Қызығушылықты туғызу үшін ойын түрлерін пайдаланудың орны бөлек. Тиімді қолданылатын ойын түрлері тәрбиешінің түсіндіріп отырған материалын балалардың зор ынтамен тыңдап, берік меңгеруіне көмектеседі. Ойын – балалар әрекетінің негізгі түрі, сондықтан ол бала өмірінде тәрбие мен білім берудің шешуші шарты болып табылады. Бала өзін қоршаған ортаны, адамдар арасындағы қарым – қатынасты білуі мен сезінуі ойын негізінде жүзеге асады.
1. Ойынның мақсаты нақты қойылып, керекті көрнекіліктер мен материалдар күнілгері дайындалып, оңтайлы жерге қойылуы керек.
2. Ойынға кірісер алдында оның жүргізілу тәртібі балаларға әбден түсіндірілгені жөн.
Ойынға топтағы балалардың түгел қатысуын қамтамасыз ету керек.
Ойынның барысында тәрбиеші балалардың түгел қатысуын қадағалаумен қатар, олардың ойын үстінде шешім қабылдай білуіне, ойлана білуіне жетелеуі керек.
Ойын түрлерінің ұйымдастырылған тақырыбы мен мазмұнына неғұрлым сәйкес алынса оның танымдық, тәрбиелік маңызы да арта түседі. Оны тиімді пайдалану сабақтың әсерлігін, тартымдылығын күшейтеді, балалардың сабаққа ынтасы мен қызығушылығын арттырады.
Ғұлама ғалым ағартушы Ахмет Байтұрсынов: «Басқадан кем болмас үшін біз білімді, бай һам күшті болуымыз керек. Күшті болуға бірлік керек. Осы керектердің жолында жұмыс істеу керек» деген екен. Білім беру ісіндегі бүгінгі күннің өзекті мәселесі ел ертеңін ойлайтын білімді де, білікті зейінді де зерделі ұрпақ тәрбиелеу. Балаларды мейірімділікке, әділеттілікке, әдептілікке тәрбиелеу.


]]>
admin1 Wed, 16 Apr 2025 15:37:02 +0600
Балабақша меңгерушісі Кунаева Кызжибек Биляловна балабақшаға баласын орналастыруға орын сұрап келген ата-аналармен жолдама алу жолдары туралы кеңес жүргізді. http://136.almatybala.kz/main/594-balabasha-megerushs-kunaeva-kyzzhibek-biljalovna-balabashaa-balasyn-ornalastyrua-oryn-srap-kelgen-ata-analarmen-zholdama-alu-zholdary-turaly-kees-zhrgzd.html http://136.almatybala.kz/main/594-balabasha-megerushs-kunaeva-kyzzhibek-biljalovna-balabashaa-balasyn-ornalastyrua-oryn-srap-kelgen-ata-analarmen-zholdama-alu-zholdary-turaly-kees-zhrgzd.html

]]>


]]>
admin1 Tue, 18 Mar 2025 17:05:43 +0600
Мектепке дейінгі және бастауыш білім берудің арасындағы сабақтастық. http://136.almatybala.kz/main/589-mektepke-dejng-zhne-bastauysh-blm-berud-arasynday-sabatasty.html http://136.almatybala.kz/main/589-mektepke-dejng-zhne-bastauysh-blm-berud-arasynday-sabatasty.html










]]>











]]>
admin1 Fri, 14 Mar 2025 10:00:01 +0600
"Тұйық бала қайдан шығады?" ата-аналарға психолог кеңесі! http://136.almatybala.kz/main/573-tjy-bala-ajdan-shyady-ata-analara-psiholog-kees.html http://136.almatybala.kz/main/573-tjy-bala-ajdan-shyady-ata-analara-psiholog-kees.html








]]>









]]>
admin1 Thu, 06 Feb 2025 16:00:37 +0600
"Тамақтану әдеттері" http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/568-tamatanu-detter.html http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/568-tamatanu-detter.html


Баланың дұрыс тамақтану әдетін қалай қалыптастыру керек

Балаңызды өмір бойы оң әдеттерге баулудың 6 жолы


Дұрыс тамақтану балалар денсаулығының негізі болып табылады және өмір бойы пайдалы болады. Баланы ерте жастан бастап дұрыс тамақтануға үйрету оған ересек өмірде тамақтануға оң көзқарас қалыптастыруға көмектеседі. Сенесіз бе, жоқ па, бірақ бұл әдеттерді қалыптастыру процесі көңілді және пайдалы болуы мүмкін – сіздің балаңызға ғана емес, бүкіл отбасыңызға да! Оны бастаудың алты әдісі мынадай.

 1. Жағымды әдеттерді қолдаңыз

Сіздің кішкентайларыңыз сіз жасаған барлық нәрсені, соның ішінде тамақтануыңызды бақылайды. Егер сіз өзіңізге пайдалы тағамдарды, сусындар мен жеңіл тағамдарды таңдап, қызықты физикалық белсенділікпен айналыссаңыз, сіз жақсы үлгі бола аласыз. Пайдалы, балғын тағамдарды таңдай отырып, сіз балаңызға керемет үлгі көрсетесіз.

Балаларыңызды тамақ сатып алу және пісіру процесіне тартуға тырысыңыз. Оларға бүкіл отбасы үшін дәмді және пайдалы тағамдар жасауға қатысуға қызықты болады.

Тамақтану уақытын оқу мүмкіндігі ретінде пайдаланыңыз – әртүрлі тамақ топтарын бірге зерттеп, ағзаңызға қандай қоректік заттар мен дәрумендер қажет екенін біліңіз.


2. Тағамға дұрыс көзқарас қалыптастырыңыз

Тағамға дұрыс көзқарас – өмір бойы денсаулықтың және жүрек ауруы, қатерлі ісік және қант диабеті сияқты аурулардан қорғаудың кепілі. Сіз балаңызға оны бағыттау арқылы көмектесе аласыз:

● Олар физикалық аштық сезіне ме, соны түсінуге көмектесіңіз. Бұл оларға өз ағзасының қажеттіліктерін анықтауға көмектеседі.

● Тамақты марапат немесе жаза ретінде пайдаланбаңыз. Тамақты бұлай пайдалану балаларда тағамға деген дұрыс емес көзқарастың қалыптасуына әкелуі мүмкін.

● Белгілі бір тағамдарға тыйым салмаңыз. Тәттілер сияқты белгілі бір тағамдарға тыйым салу балаңызда олардың дәмін татып көруге деген үлкен ниетті тудыруы мүмкін.

Пайдалы емес өнімдер мен сусындардан бас тартудың орнына порциялардың мөлшерін шектеңіз және оларды сирек тұтыну керектігін түсіндіріңіз (яғни күн сайын емес). Неліктен кейбір тағамдар басқаларға қарағанда жақсы екендігі туралы балаларыңызбен сөйлесіңіз. Мысалы, егер сіздің балаңыз тәтті нәрсе жегісі келсе, онда табиғи қант қосылған балғын өнім, мысалы, жеміс-жидек, өңделген өнімге қарағанда, мысалы, қант қосылған тәтті үлпектерге қарағанда жақсы таңдау екенін түсіндіріңіз. Балалардың жақсы мінез-құлқын жейтін нәрселерді пайдаланбай мадақтауға тырысыңыз, мысалы, көңілді отбасылық іспен.

Балаңыздың тамақтану тәжірибесінің ауқымы неғұрлым кең болса, оның бес тамақ тобынан әр түрлі тағамдарды тұтыну мүмкіндігі соғұрлым жоғары болатынын білесіз бе?

3. «Тамағыңды тауыс» дегеннен бас тартыңыз

Бұл сіздің балаңызға тамақтан қажетті қоректік заттарды алуға көмектеседі деп ойласаңыз да, мұндай мінез-құлық тағамды дұрыс қабылдамауына және тамақтануға қатысты жағымсыз естеліктерге әкелуі мүмкін. Егер сіз балаңызды көкөністерді жеуге мәжбүрлей алмасаңыз, оған өзіңізді қалай жеп, ләззат алатындығыңызды көрсетуге тырысыңыз. Сіздің балаңыз тамақ таңдау туралы сізден біледі, сондықтан оны мүмкіндігінше жиі ынталандыруға тырысыңыз. Сондай-ақ, оған өзі жақсы көретін басқа пайдалы тағаммен аз мөлшерде жеміс-жидек немесе көкөніс ұсынып көрсеңіз болады немесе бірге дәмін татып көру үшін жаңа өнімді таңдауды сұрасаңыз болады. Жемістер мен көкөністерді қызықты және түрлі-түсті ыдыстарға сала отырып, оларға тәрелкеде тартымды көрініс беруге болады. Балаларға жаңа өнімдердің дәмін татып көру және ләззат алу үшін бірнеше әрекет қажет болуы мүмкін екенін есте ұстаған жөн – талпынудан жалықпаңыз!


4. Порциялардың мөлшерін бақылаңыз

Шамадан тыс үлкен порциялар салмақ қосуға әкелуі мүмкін, сондықтан балаларыңызға олардың тәрелкесінде қанша тамақ болуы керек екенін үйреткен маңызды. Баланы порцияның дұрыс мөлшерін анықтауға үйретудің қарапайым әдісі – визуалды бейнелерді қолдану, мысалы: макарон, күріш немесе жарманың порциясын анықтау үшін түйілген жұдырықты қолдануға кеңес беріледі. Еттің порциясы шамамен алақанның мөлшеріне тең болуы керек. Сары май сияқты майлардың мөлшері бас бармақтың мөлшерінен аспауы керек.

Балалардың энергия қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін тамақтануды реттейтін туа біткен қабілеті бар екенін білесіз бе?


5. Күнді пайдалы таңғы астан бастаңыз

Көптеген отбасылар үшін таң асығыстықпен өтуі мүмкін, бірақ егер күнді теңдестірілген таңғы астан бастасаңыз, бұл балаңызға оның өсуіне және дамуына қажетті кальций мен жасұнық сияқты маңызды қоректік заттарды алуға көмектеседі. Таңғы асты, әдетте, құрамында калориясы көп және қоректік заттары аз тәтті жарма немесе пісірілген нанның орнына табиғи йогурт және жаңа піскен жемістер сияқты жоғары қоректік ингредиенттерден дайындауға тырысыңыз. Балаңыздың ұзақ уақыт тойып жүргенін байқайсыз.


6. Жаттығуларды қызықты етіңіз

Балаларға күніне кем дегенде 60 минут физикалық белсенділік қажет. Неге көңіл көтермеске? Кешкі астан кейін серуендеу немесе жүзу сияқты бәрін қозғалысқа келтіретін отбасылық жиындарды жоспарлауға тырысыңыз. Мүмкіндік болғанда тосындылық танытыңыз, мысалы, радиода сүйікті ән естілгенде бірге билеңіз. Сондай-ақ, баланы экранның алдында өткізетін уақытын шектеуге үйрету маңызды (ДДҰ 2-4 жастағы балаларға күніне бір сағаттан асырмауға кеңес береді) және қозғалысты қажет ететін белсенді ойындарға назар аудару керек.

Баланы күн сайын пайдалы тамаққа және көңілді іс-шараларға үйрету оның дамуына көмектеседі, денсаулығын жақсартады және оны өмір бойы оң, сау шешімдер таңдауға дайындайды.





]]>



Баланың дұрыс тамақтану әдетін қалай қалыптастыру керек

Балаңызды өмір бойы оң әдеттерге баулудың 6 жолы


Дұрыс тамақтану балалар денсаулығының негізі болып табылады және өмір бойы пайдалы болады. Баланы ерте жастан бастап дұрыс тамақтануға үйрету оған ересек өмірде тамақтануға оң көзқарас қалыптастыруға көмектеседі. Сенесіз бе, жоқ па, бірақ бұл әдеттерді қалыптастыру процесі көңілді және пайдалы болуы мүмкін – сіздің балаңызға ғана емес, бүкіл отбасыңызға да! Оны бастаудың алты әдісі мынадай.

 1. Жағымды әдеттерді қолдаңыз

Сіздің кішкентайларыңыз сіз жасаған барлық нәрсені, соның ішінде тамақтануыңызды бақылайды. Егер сіз өзіңізге пайдалы тағамдарды, сусындар мен жеңіл тағамдарды таңдап, қызықты физикалық белсенділікпен айналыссаңыз, сіз жақсы үлгі бола аласыз. Пайдалы, балғын тағамдарды таңдай отырып, сіз балаңызға керемет үлгі көрсетесіз.

Балаларыңызды тамақ сатып алу және пісіру процесіне тартуға тырысыңыз. Оларға бүкіл отбасы үшін дәмді және пайдалы тағамдар жасауға қатысуға қызықты болады.

Тамақтану уақытын оқу мүмкіндігі ретінде пайдаланыңыз – әртүрлі тамақ топтарын бірге зерттеп, ағзаңызға қандай қоректік заттар мен дәрумендер қажет екенін біліңіз.


2. Тағамға дұрыс көзқарас қалыптастырыңыз

Тағамға дұрыс көзқарас – өмір бойы денсаулықтың және жүрек ауруы, қатерлі ісік және қант диабеті сияқты аурулардан қорғаудың кепілі. Сіз балаңызға оны бағыттау арқылы көмектесе аласыз:

● Олар физикалық аштық сезіне ме, соны түсінуге көмектесіңіз. Бұл оларға өз ағзасының қажеттіліктерін анықтауға көмектеседі.

● Тамақты марапат немесе жаза ретінде пайдаланбаңыз. Тамақты бұлай пайдалану балаларда тағамға деген дұрыс емес көзқарастың қалыптасуына әкелуі мүмкін.

● Белгілі бір тағамдарға тыйым салмаңыз. Тәттілер сияқты белгілі бір тағамдарға тыйым салу балаңызда олардың дәмін татып көруге деген үлкен ниетті тудыруы мүмкін.

Пайдалы емес өнімдер мен сусындардан бас тартудың орнына порциялардың мөлшерін шектеңіз және оларды сирек тұтыну керектігін түсіндіріңіз (яғни күн сайын емес). Неліктен кейбір тағамдар басқаларға қарағанда жақсы екендігі туралы балаларыңызбен сөйлесіңіз. Мысалы, егер сіздің балаңыз тәтті нәрсе жегісі келсе, онда табиғи қант қосылған балғын өнім, мысалы, жеміс-жидек, өңделген өнімге қарағанда, мысалы, қант қосылған тәтті үлпектерге қарағанда жақсы таңдау екенін түсіндіріңіз. Балалардың жақсы мінез-құлқын жейтін нәрселерді пайдаланбай мадақтауға тырысыңыз, мысалы, көңілді отбасылық іспен.

Балаңыздың тамақтану тәжірибесінің ауқымы неғұрлым кең болса, оның бес тамақ тобынан әр түрлі тағамдарды тұтыну мүмкіндігі соғұрлым жоғары болатынын білесіз бе?

3. «Тамағыңды тауыс» дегеннен бас тартыңыз

Бұл сіздің балаңызға тамақтан қажетті қоректік заттарды алуға көмектеседі деп ойласаңыз да, мұндай мінез-құлық тағамды дұрыс қабылдамауына және тамақтануға қатысты жағымсыз естеліктерге әкелуі мүмкін. Егер сіз балаңызды көкөністерді жеуге мәжбүрлей алмасаңыз, оған өзіңізді қалай жеп, ләззат алатындығыңызды көрсетуге тырысыңыз. Сіздің балаңыз тамақ таңдау туралы сізден біледі, сондықтан оны мүмкіндігінше жиі ынталандыруға тырысыңыз. Сондай-ақ, оған өзі жақсы көретін басқа пайдалы тағаммен аз мөлшерде жеміс-жидек немесе көкөніс ұсынып көрсеңіз болады немесе бірге дәмін татып көру үшін жаңа өнімді таңдауды сұрасаңыз болады. Жемістер мен көкөністерді қызықты және түрлі-түсті ыдыстарға сала отырып, оларға тәрелкеде тартымды көрініс беруге болады. Балаларға жаңа өнімдердің дәмін татып көру және ләззат алу үшін бірнеше әрекет қажет болуы мүмкін екенін есте ұстаған жөн – талпынудан жалықпаңыз!


4. Порциялардың мөлшерін бақылаңыз

Шамадан тыс үлкен порциялар салмақ қосуға әкелуі мүмкін, сондықтан балаларыңызға олардың тәрелкесінде қанша тамақ болуы керек екенін үйреткен маңызды. Баланы порцияның дұрыс мөлшерін анықтауға үйретудің қарапайым әдісі – визуалды бейнелерді қолдану, мысалы: макарон, күріш немесе жарманың порциясын анықтау үшін түйілген жұдырықты қолдануға кеңес беріледі. Еттің порциясы шамамен алақанның мөлшеріне тең болуы керек. Сары май сияқты майлардың мөлшері бас бармақтың мөлшерінен аспауы керек.

Балалардың энергия қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін тамақтануды реттейтін туа біткен қабілеті бар екенін білесіз бе?


5. Күнді пайдалы таңғы астан бастаңыз

Көптеген отбасылар үшін таң асығыстықпен өтуі мүмкін, бірақ егер күнді теңдестірілген таңғы астан бастасаңыз, бұл балаңызға оның өсуіне және дамуына қажетті кальций мен жасұнық сияқты маңызды қоректік заттарды алуға көмектеседі. Таңғы асты, әдетте, құрамында калориясы көп және қоректік заттары аз тәтті жарма немесе пісірілген нанның орнына табиғи йогурт және жаңа піскен жемістер сияқты жоғары қоректік ингредиенттерден дайындауға тырысыңыз. Балаңыздың ұзақ уақыт тойып жүргенін байқайсыз.


6. Жаттығуларды қызықты етіңіз

Балаларға күніне кем дегенде 60 минут физикалық белсенділік қажет. Неге көңіл көтермеске? Кешкі астан кейін серуендеу немесе жүзу сияқты бәрін қозғалысқа келтіретін отбасылық жиындарды жоспарлауға тырысыңыз. Мүмкіндік болғанда тосындылық танытыңыз, мысалы, радиода сүйікті ән естілгенде бірге билеңіз. Сондай-ақ, баланы экранның алдында өткізетін уақытын шектеуге үйрету маңызды (ДДҰ 2-4 жастағы балаларға күніне бір сағаттан асырмауға кеңес береді) және қозғалысты қажет ететін белсенді ойындарға назар аудару керек.

Баланы күн сайын пайдалы тамаққа және көңілді іс-шараларға үйрету оның дамуына көмектеседі, денсаулығын жақсартады және оны өмір бойы оң, сау шешімдер таңдауға дайындайды.





]]>
admin1 Tue, 04 Feb 2025 09:36:29 +0600
"Мінез-құлықтағы өзгерістер" http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/567-mnez-lytay-zgerster.html http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/567-mnez-lytay-zgerster.html

Тақырыбы: 4 Жастағы Баланың Мінез-құлқындағы Өзгерістер


Балабақша педагогтары мен ата-аналарға арналған баяндама


Кіріспе


4 жас – баланың психологиялық және эмоционалдық дамуының маңызды кезеңі. Бұл жаста мінез-құлықта айтарлықтай өзгерістер байқалады: бала өзін жеке тұлға ретінде таныта бастайды, эмоцияларын анық білдіреді, қоршаған ортамен қарым-қатынасы белсенді түрде дамиды. Осы өзгерістерді дұрыс түсіну – баланың үйлесімді дамуына ықпал етудің негізгі жолы.


1. 4 Жастағы Баланың Мінез-құлқының Ерекшеліктері


Бұл кезеңде бала:

         •        Өз бетінше әрекет етуді қалайды – «Мен өзім!» деген сөзді жиі айтады;

         •        Эмоциясын қарқынды білдіреді – қуаныш, ашу, реніш сезімдерін анық көрсетеді;

         •        Әлеуметтік дағдылары дамиды – құрдастарымен ойнау кезінде қарым-қатынас орнатуға тырысады;

         •        Қиялы мен шығармашылығы артады – рөлдік ойындарды жиі ойнайды;

         •        Шекараларды тексеруге тырысады – ата-аналар мен тәрбиешілердің ережелеріне қарсылық білдіруі мүмкін.


2. Мінез-құлықтағы Негізгі Өзгерістер және Олардың Себептері


Мінез-құлықтағы өзгерістер Мүмкін себептері

Тәбетінің төмендеуі немесе тамақ талғау         Өз ойын білдіруге деген ұмтылыс, дербестікке деген талпыныс

Жиі ашулану немесе жылау Сезімдерін басқару қабілетінің жетілмеуі, шаршау, назар аударуды қалауы

Өтірік айту немесе қиялдау  Шындық пен қиял арасындағы шекараны толық түсінбеуі

Қырсығу, ережелерге бағынбау    Өзінің тәуелсіздігін көрсету, өзіндік «Менін» дәлелдеу

Достарымен жанжалдасу     Әлеуметтік дағдылардың қалыптасуы, эмоцияларды басқара алмау


3. Бала Мінез-құлқындағы Өтпелі Кезеңде Ата-ана мен Педагог Не Істеуі Керек?


 Түсіністік пен сабырлық таныту

         •        Баланың эмоцияларын жоққа шығармай, оларды дұрыс басқаруды үйрету керек («Мен түсінемін, сен ренжідің. Бірақ біз басқаша сөйлесіп шешуге тырысамыз»).


 Дұрыс бағыт беру

         •        Ашуланған кезде тынышталу үшін терең тыныс алу немесе ойын әдістерін қолдану (мысалы, сүйікті жұмсақ ойыншығын құшақтау).


 Шектеулер мен ережелерді нақты көрсету

         •        Балаға айқын және қарапайым ережелерді түсіндіріп, олардың тұрақты болуын қадағалау қажет.


 Ойын арқылы тәрбиелеу

         •        Рөлдік ойындар баланың эмоцияларын білдіруіне көмектеседі («Қуыршақ ренжіді, оған қалай көмектесуге болады?»).


 Әлеуметтік дағдыларды дамыту

         •        Достарымен қарым-қатынас кезінде жанжалдарды қалай шешуге болатынын үйрету (мысалы, кезекпен ойнау, кешірім сұрау).


 Құшақтау мен қолдау көрсету

         •        Балалар ата-анасының немесе тәрбиешінің сүйіспеншілігін сезінуі керек. Жылы сөздер, құшақтау, қолдау көрсету – баланың сенімділігін арттырады.


4. Мінез-құлықтағы Өзгерістер Қашан Қауіп Тудыруы Мүмкін?


Егер бала:

         •        Үнемі өте агрессивті немесе керісінше, тым тұйық болса;

         •        Басқалармен мүлде қарым-қатынас жасамаса;

         •        Ұзақ уақыт бойы ашуланшақ, жылауық болса;

         •        Ұйқысы мен тәбеті күрт өзгерсе –

онда маман (психолог, педагог) кеңесіне жүгінген жөн.


Қорытынды


4 жас – баланың мінез-құлқы қарқынды дамитын кезең. Бұл өзгерістерді дұрыс қабылдап, оған қолдау көрсету – ата-ана мен педагогтың басты міндеті. Баланың эмоцияларын басқаруға көмектесу, оны дұрыс бағытқа бағыттау, түсіністікпен қарау – болашақтағы жеке тұлғалық дамуының негізін қалыптастырады.


 Баламен бірге дамып, оны түсінуге ұмтылу – ең маңызды нәрсе!


Егер сізге баяндамаға қосымша материалдар немесе мысалдар қажет болса, айтып беріңіз!


]]>

Тақырыбы: 4 Жастағы Баланың Мінез-құлқындағы Өзгерістер


Балабақша педагогтары мен ата-аналарға арналған баяндама


Кіріспе


4 жас – баланың психологиялық және эмоционалдық дамуының маңызды кезеңі. Бұл жаста мінез-құлықта айтарлықтай өзгерістер байқалады: бала өзін жеке тұлға ретінде таныта бастайды, эмоцияларын анық білдіреді, қоршаған ортамен қарым-қатынасы белсенді түрде дамиды. Осы өзгерістерді дұрыс түсіну – баланың үйлесімді дамуына ықпал етудің негізгі жолы.


1. 4 Жастағы Баланың Мінез-құлқының Ерекшеліктері


Бұл кезеңде бала:

         •        Өз бетінше әрекет етуді қалайды – «Мен өзім!» деген сөзді жиі айтады;

         •        Эмоциясын қарқынды білдіреді – қуаныш, ашу, реніш сезімдерін анық көрсетеді;

         •        Әлеуметтік дағдылары дамиды – құрдастарымен ойнау кезінде қарым-қатынас орнатуға тырысады;

         •        Қиялы мен шығармашылығы артады – рөлдік ойындарды жиі ойнайды;

         •        Шекараларды тексеруге тырысады – ата-аналар мен тәрбиешілердің ережелеріне қарсылық білдіруі мүмкін.


2. Мінез-құлықтағы Негізгі Өзгерістер және Олардың Себептері


Мінез-құлықтағы өзгерістер Мүмкін себептері

Тәбетінің төмендеуі немесе тамақ талғау         Өз ойын білдіруге деген ұмтылыс, дербестікке деген талпыныс

Жиі ашулану немесе жылау Сезімдерін басқару қабілетінің жетілмеуі, шаршау, назар аударуды қалауы

Өтірік айту немесе қиялдау  Шындық пен қиял арасындағы шекараны толық түсінбеуі

Қырсығу, ережелерге бағынбау    Өзінің тәуелсіздігін көрсету, өзіндік «Менін» дәлелдеу

Достарымен жанжалдасу     Әлеуметтік дағдылардың қалыптасуы, эмоцияларды басқара алмау


3. Бала Мінез-құлқындағы Өтпелі Кезеңде Ата-ана мен Педагог Не Істеуі Керек?


 Түсіністік пен сабырлық таныту

         •        Баланың эмоцияларын жоққа шығармай, оларды дұрыс басқаруды үйрету керек («Мен түсінемін, сен ренжідің. Бірақ біз басқаша сөйлесіп шешуге тырысамыз»).


 Дұрыс бағыт беру

         •        Ашуланған кезде тынышталу үшін терең тыныс алу немесе ойын әдістерін қолдану (мысалы, сүйікті жұмсақ ойыншығын құшақтау).


 Шектеулер мен ережелерді нақты көрсету

         •        Балаға айқын және қарапайым ережелерді түсіндіріп, олардың тұрақты болуын қадағалау қажет.


 Ойын арқылы тәрбиелеу

         •        Рөлдік ойындар баланың эмоцияларын білдіруіне көмектеседі («Қуыршақ ренжіді, оған қалай көмектесуге болады?»).


 Әлеуметтік дағдыларды дамыту

         •        Достарымен қарым-қатынас кезінде жанжалдарды қалай шешуге болатынын үйрету (мысалы, кезекпен ойнау, кешірім сұрау).


 Құшақтау мен қолдау көрсету

         •        Балалар ата-анасының немесе тәрбиешінің сүйіспеншілігін сезінуі керек. Жылы сөздер, құшақтау, қолдау көрсету – баланың сенімділігін арттырады.


4. Мінез-құлықтағы Өзгерістер Қашан Қауіп Тудыруы Мүмкін?


Егер бала:

         •        Үнемі өте агрессивті немесе керісінше, тым тұйық болса;

         •        Басқалармен мүлде қарым-қатынас жасамаса;

         •        Ұзақ уақыт бойы ашуланшақ, жылауық болса;

         •        Ұйқысы мен тәбеті күрт өзгерсе –

онда маман (психолог, педагог) кеңесіне жүгінген жөн.


Қорытынды


4 жас – баланың мінез-құлқы қарқынды дамитын кезең. Бұл өзгерістерді дұрыс қабылдап, оған қолдау көрсету – ата-ана мен педагогтың басты міндеті. Баланың эмоцияларын басқаруға көмектесу, оны дұрыс бағытқа бағыттау, түсіністікпен қарау – болашақтағы жеке тұлғалық дамуының негізін қалыптастырады.


 Баламен бірге дамып, оны түсінуге ұмтылу – ең маңызды нәрсе!


Егер сізге баяндамаға қосымша материалдар немесе мысалдар қажет болса, айтып беріңіз!


]]>
admin1 Wed, 15 Jan 2025 09:28:50 +0600
"5 ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАРДЫҢ ЛОГИКАЛЫҚ ОЙЛАУ ҚАБІЛЕТТЕРІН ДАМЫТУҒА АРНАЛҒАН ОЙЫН - ЖАТТЫҒУЛАР" ТАҚЫРЫБЫНДАҒЫ КЕҢЕС http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/konsultacijaly-punkt/558-5-zhastay-balalardy-logikaly-ojlau-ablettern-damytua-arnalan-ojyn-zhattyular-tayrybynday-kees.html http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/konsultacijaly-punkt/558-5-zhastay-balalardy-logikaly-ojlau-ablettern-damytua-arnalan-ojyn-zhattyular-tayrybynday-kees.html





]]>






]]>
admin1 Sun, 05 Jan 2025 13:30:41 +0600
Ойын арқылы балалардың ұсақ қол моторикасын дамыту. http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/konsultacijaly-punkt/556-ojyn-aryly-balalardy-sa-ol-motorikasyn-damytu.html http://136.almatybala.kz/otkrytyj-organ/konsultacijaly-punkt/556-ojyn-aryly-balalardy-sa-ol-motorikasyn-damytu.html Ұсақ қол моторикасын дамыту
Ұсақ қол моторикасы термині саусақтар қозғалысы және қолдың буындарын үйлестіру дегенді білдіреді.  Ұсақ моториканы дамытудың маңыздылығы неде? Адамның бас миында саусақ қимылына және сөйлеуге жауап беретін орталықтар өте жақын орналасқан. Ұсақ моторикаға әсер ете және оны белсендіре отырып, көрші орналасқан сөйлеуге жауап беретін орталықты  да дамыта аламыз.     
Сонымен қатар, өзіне-өзі қызмет ету дағдысын қалыптастыру: түймесін өзі салып, өзі ағыту, бауын байлау, т.б. Ал ересек топтағы балалар үшін ұсақ моториканы дамыту және қолдың икемділігін арттыруға арналған жаттығулар мектепке дайындықтың, яғни, жазу, сызуға үйренудің маңыздысы болып саналады.
Бала есін біліп, былдырлап сөйлей бастаған кездің өзінде-ақ баламен ойнай бастаймыз. Өйткені ойын – мектеп жасына дейінгі баланың жетекші іс-әрекеті. В.А. Сухомлинский: «Ойынсыз баланың толыққанды ақыл-ой дамуы мүмкін емес. Ойын – үлкен ошақты жағуға арналған ұшқын» деген, яғни, ойынның басты мақсаты: баланы дамыту, кемшіліктерін түзету.
Ойындар – ұсақ саусақ моторикасын дамытудың маңызды бөлігі. Ойындар мен жаттығулардың жүйелілігі. Бірден нәтижені күтудің қажеті жоқ. Өйткені дағдылардың автаматтануы көптеген қайталанулармен келеді. Соған байланысты, бір дағдыны меңгеру бірнеше бөліктермен жүзеге асады.
Ұсақ саусақ моторикасын шындау – тілді шыңдау. Ал тілді шыңдау - ақыл-ойды да шыңдау деген сөз. Ұсақ моториканы дамыту барысында біз мынадай нәтижелерге жетеміз:
1. Сөйлеу тілі жетіледі.
2. Қимыл-қозғалыс қабілеті артады.
3. Икемділігі арта түседі.
4. Логикалық ойлау қабілеті дамиды.
5. Танымдылық деңгейі артады.
Ойындар арқылы біз баламен қарым-қатынасты нығайтып, баланың өз-өзіне деген көзқарасын өзгертіп, ойынға, оқуға деген ынтасын көтереміз.



]]>
Ұсақ қол моторикасын дамыту
Ұсақ қол моторикасы термині саусақтар қозғалысы және қолдың буындарын үйлестіру дегенді білдіреді.  Ұсақ моториканы дамытудың маңыздылығы неде? Адамның бас миында саусақ қимылына және сөйлеуге жауап беретін орталықтар өте жақын орналасқан. Ұсақ моторикаға әсер ете және оны белсендіре отырып, көрші орналасқан сөйлеуге жауап беретін орталықты  да дамыта аламыз.     
Сонымен қатар, өзіне-өзі қызмет ету дағдысын қалыптастыру: түймесін өзі салып, өзі ағыту, бауын байлау, т.б. Ал ересек топтағы балалар үшін ұсақ моториканы дамыту және қолдың икемділігін арттыруға арналған жаттығулар мектепке дайындықтың, яғни, жазу, сызуға үйренудің маңыздысы болып саналады.
Бала есін біліп, былдырлап сөйлей бастаған кездің өзінде-ақ баламен ойнай бастаймыз. Өйткені ойын – мектеп жасына дейінгі баланың жетекші іс-әрекеті. В.А. Сухомлинский: «Ойынсыз баланың толыққанды ақыл-ой дамуы мүмкін емес. Ойын – үлкен ошақты жағуға арналған ұшқын» деген, яғни, ойынның басты мақсаты: баланы дамыту, кемшіліктерін түзету.
Ойындар – ұсақ саусақ моторикасын дамытудың маңызды бөлігі. Ойындар мен жаттығулардың жүйелілігі. Бірден нәтижені күтудің қажеті жоқ. Өйткені дағдылардың автаматтануы көптеген қайталанулармен келеді. Соған байланысты, бір дағдыны меңгеру бірнеше бөліктермен жүзеге асады.
Ұсақ саусақ моторикасын шындау – тілді шыңдау. Ал тілді шыңдау - ақыл-ойды да шыңдау деген сөз. Ұсақ моториканы дамыту барысында біз мынадай нәтижелерге жетеміз:
1. Сөйлеу тілі жетіледі.
2. Қимыл-қозғалыс қабілеті артады.
3. Икемділігі арта түседі.
4. Логикалық ойлау қабілеті дамиды.
5. Танымдылық деңгейі артады.
Ойындар арқылы біз баламен қарым-қатынасты нығайтып, баланың өз-өзіне деген көзқарасын өзгертіп, ойынға, оқуға деген ынтасын көтереміз.



]]>
admin1 Fri, 20 Dec 2024 15:30:48 +0600